Dat het Oerol voor de tweede keer op rij niet door kan gaan is natuurlijk sneu, hoewel het eiland tjokvol feestende bezoekers zit die vermaakt worden met optredens van muzikanten in de horeca. Het straattheater verzint u er na enkele versnaperingen vanzelf bij. Dat het prolongeren van de digitale aanpak weinig soelaas biedt (wie op Terschelling is heeft buiten geen wifi) weerhoud de organisatie er niet van het een en ander uit te proberen. Wat daarvan naar buiten sijpelt voor niet-abonnees voorspelt weinig goeds. De miniatuurtjes die bij de Dagkrant worden geserveerd op YouTube zijn een soort instagram zoekplaatjes zonder duiding. Dan zie ik nog liever de karige reportages van Opium (1 voorstelling per dag), dat is ten minste nog volgens de natuurwetten van de cinema samengesteld.
Voorlopig dieptepunt is dit initatief dat wel héél erg indruist tegen het Sense Of Place idee van Joop. Een greenscreen studio in een Oerol bos…
(de advertentie krijgt u er gratis bij. Sorry, publieke omroep weetjewel)